..::AiN d'HeArTy::..

...::foLLoweRs::...

Thursday, January 18, 2007

Sabun Taharah...Sabun Tanah Liat!


Sabun Taharah
* Mengandungi vitamin A,C dan E serta kandungan mineral yang tinggi seperti magnesium, sodium, kalsium dan potassium
* Menghaluskan kulit, menghilangkan bau badan dan kekotoran
* Menghilangkan penyakit kulit seperti panau, kurap, gatal-gatal ruam dan sebagainya
* Menghilang jerawat dan jeragat, mengurangkan garis penuaan

KESIHATAN DAN KECANTIKAN KULIT

Dengan memberi penekanan kepada aspek pengeluaran yang bermutu tinggi dan kawalan kebersihan yang ketat, “TAHARAH” juga amat bersesuaian untuk dijadikan sabun mandian harian. Tanah liat yang dirumus khas ini mempunyai gabungan zarah-zarah yang halus serta kelembapan semulajadi yang tinggi dari sudut sains di mana kandungan zarahnya mengandungi cas-cas positif dan negatif yang terbentuk dari gabungan air dan udara. Ia dapat membekalkan kelembapan secara semulajadi kepada kulit.
Kandungan tanah liat dapat membersih kulit dengan sempurna kerana tanah merupakan pembasmi kuman (antiseptik) yang terbaik. Penggunaan sabun “TAHARAH” ini telah teruji keistimewaannya dalam menjaga kesihatan dan kecantikan kulit.Menghaluskan dan melembabkan kulit diseluruh badan.
Penggunaan yang berterusan dapat menghilangkan penyakit-penyakit kulit seperti ruam, gatal-gatal, kudis, panau, kurap, kulit kering serta rekahan tumit kaki.
Selamat dan boleh digunakan oleh semua peringkat usia termasuk bayi kerana tidak mendatangkan kemudaratan dan kesan sampingan kepada pengguna. Ini adalah kerana campuran “TAHARAH” tidak mengandungi bahan kimia yang merbahaya untuk kulit hanya sumber-sumber semulajadi digunakan dalam pembuatannya.



SEBAGAI SABUN SERBAGUNA

Sabun tanah liat “TAHARAH” boleh juga berfungsi sebagai pembersih sayur-sayuran. Rendaman sayur-sayuran yang hendak di masak ke dalam air “TAHARAH” dapat membunuh kuman yang masih terdapat di dalam sayur-sayuran serta sisa-sisa daripada racun serangga perosak yang telah digunakan.
Kaedah : Rendam sayuran dengan air “TAHARAH” kemudian baru dibilas dengan air sebelum dimasak.

Sabun “TAHARAH” ini juga boleh digunakan untuk mencuci barang kemas, menghilangkan tanda kotoran pada baju seperti darah, karat besi dan sebagainya.

No comments:

Post a Comment

comments;