..::AiN d'HeArTy::..

...::foLLoweRs::...

Tuesday, September 19, 2006

KEINSAFAN.....

Terkejut yg amat sgt bila dpt news yg Pak Ngah (sebelah Mak) meninggal, INNALILLAH HIWAINNA ILLAIHIROJIUN. Tak tahu apa punca nyer. Kemungkinan besar serangan sakit jantung. Somehow, AL-Fatihah buat Allahyarham Abdul Afeef. Takziah buat seluruh keluarga.

Sepanjang perjlnan berbagai dugaan yg dtg, ye lah nk ziarah org meninggal mmg ada cubaan gaks.
Sugul bebenor muka Mak Ngah, sampai bengkak2 mata, bergenang aje air mata tatkala sesiapa pun bersalaman ngan dia. Sedih benar tengok muka mak ngah. Entah apa yg nk di buat bg meneruskn perjlnan hidup ngan anak2. Dah ler dia x bekerja. Sebelum nie harapkn arwah jer (Cikgu Besarq).

Sebab kami dh terlewat tiba, so i decided to send arwah kat kubur. Teringat lak nk tunggu dgr Tok Imam bacakn TALKIN. Bila ja dgr, betul2 sedih dan takut. Tapi kematian itu benar.....kita harus tahu yg setiap seseorg pasti akan mati suatu hari nanti. So harus lah kita sedar untuk sentiasa berjaga2 dengan ilmu akhirat agar kita selamat di akhirat kelak. Benar2 keinsafan itu dtg bila melihatkan arwah pergi tanpa sebarang tanda atau sakit.

Maka kita harus sedar dan menyedarkan antara sesama ISLAM, insyaAllah.
Tak lama lagi Ramadhan akan tiba. Maka bulan ibadah ni harus la kita manafaatkan utk beribadat pada Allah s.w.t. Selamat BERPUASA pada sesama ISLAM. Semoga mendapat NUR di bulan mulia ini. AMIN.
Bukti Keagungan & Kekuasaan Allah
Sesungguhnya tidak ada kehidupan yang kekal abadi di dunia ini. Kehidupan manusia di muka bumi ini hanyalah sementara. Akhirat jua tempat tinggal yang kekal abadi. Sebagai umat Nabi Muhammad, kita sentiasa terpelihara dan mendapat rahmat dari Allah SWT.
Sebagaimana kita sedia maklum, Nabi Muhammad adalah nabi terakhir yang diutuskan Allah untuk seluruh umat manusia. Tiada lagi nabi yang diutuskan selepas baginda. Selepas kewafatan baginda, bermulalah era akhir zaman dimana dunia akan mengalami kehancuran. Terdapat pelbagai tanda yang telah diturunkan oleh Allah SWT sebagai tanda dunia telah berada di ambang kiamat.

1 comment:

  1. teringat masa kami seisi keluarga menghadapi saat-saat genting di Hospital Pantai, Bangsar....Anak buah kak izan yang kembaq tu nazak pada ketika tu....tapi dia untung, meninggal dalam keadaan dipengsankan....sayu tak tahu nak habaq camne..kak izan dlm pantang,lahirkan umai...ingat lagi watu tu hari ke 17...terkilan tak dapat tatap lama wajah dia masa dia msih sedar..tapi itulah nama takdir Allah...perginya ke hospital dalam keadaan sihat...cuma nak buat pembedahan kecil di hidung....mulanye semua wokay...tapi....dalam sekelip mata keadaan berubah...menjadi semakin lemah dan lemah...sedih pijah....tuhan je yang tahu betapa terkilannya kak izan ketika tu...tapi bila mengingati dia pergi dengan tenang di samping semua orang tersayang....kak izan yakin itulah kehendak yang Allah telah rancangkan....walaupun berat untuk menerimanya...tapi lanie, kak izan rasakan semacam dia pie belajaq jauh...tak mau balik2 dah.

    ReplyDelete

comments;